Drukuj

W dniu 05.03.2020 r. w miejscowości Płośnica na drodze powiatowej, na której znaki drogowe zakazują wjazdu dla pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton zostały zatrzymane do kontroli przez inspektorów z WITD w Olsztynie dwa pojazdy ciężarowe  o dopuszczalne masie całkowitej 40 ton należące do polskich przewoźników. Jak się okazało podczas kontroli nie stosowanie się do znaków drogowych nie były jedynymi naruszeniami tych kierowców i przewoźników.

W pierwszym pojeździe bezpośrednio po zatrzymaniu okazało się, że do tachografu jest zalogowana karta innego kierowcy a nie kierowcy prowadzącego pojazd. Podczas wykonywania transportu drogowego śruty rzepakowej kierowca używał katy kierowcy należącej do jego syna. Dodatkowo okazało się, że syn był też właścicielem firmy przewozowej. Zatrzymano kartę kierowcy, której prowadzący nie był właścicielem. Na kierowcę nałożono mandaty karne za nie stosowanie się do przepisów ruchu drogowego (zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych), przepisów określających czas pracy kierowcy oraz obsługę tachografów. Dodatkowo ustalono, że przedsiębiorca nie dokonał pobrań danych z karty kierowcy i tachografu w obowiązujących terminach. 

  

Z uwagi na stwierdzone naruszenia wobec przewoźnika będzie prowadzone postępowanie administracyjne. Grozi mu w sumie 6400 zł kary.

W drugim pojeździe, którym kierował sam właściciel firmy przewozowej, podczas analizy przedłożonych dokumentów okazało się, że naczepa ciężarowa nie posiada aktualnego badania technicznego pojazdu od 14.01.2020 r. W związku z powyższym zatrzymano elektroniczne dowód rejestracyjny naczepy. Dodatkowo stwierdzono naruszenia w czasie pracy kierowcy oraz w obsłudze tachografu. Na kierowcę nałożono mandat karny za nie stosowanie się do przepisów ruchu drogowego (zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych).

Z uwagi na stwierdzone naruszenia wobec przewoźnika będzie prowadzone postępowanie administracyjne. Grozi mu w sumie 2650 zł kary.