• Porady prawne w każdą środę w godzinach 9.00 – 15.00 pod numerem tel. 535729066
WITD Olsztyn by OST

Dwie kontrole z wieloma naruszeniami

Opublikowano: czwartek, 05, marzec 2020

W dniu 05.03.2020 r. w miejscowości Płośnica na drodze powiatowej, na której znaki drogowe zakazują wjazdu dla pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton zostały zatrzymane do kontroli przez inspektorów z WITD w Olsztynie dwa pojazdy ciężarowe  o dopuszczalne masie całkowitej 40 ton należące do polskich przewoźników. Jak się okazało podczas kontroli nie stosowanie się do znaków drogowych nie były jedynymi naruszeniami tych kierowców i przewoźników.

 

 

Materiał video  

Czytaj więcej...

Hamulce ?!!

Opublikowano: czwartek, 05, marzec 2020

W dniu   05.03.2020 r. na drodze krajowej S7, został zatrzymany do kontroli samochód  ciężarowy z naczepą. Pojazdem tym, przedsiębiorca wykonywał transport drogowy rzeczy. Podczas kontroli stanu technicznego naczepy stwierdzono usterki techniczne zagrażające bezpieczeństwu ruchu. Stwierdzono pęknięcia tarczy hamulcowej oraz przeróbkę układu hamulcowego, polegającą na zaślepieniu przewodów hamulcowych doprowadzających powietrze do siłownika hamulca na drugiej osi naczepy. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego pojazdu z zakazem dalszej jazdy. 

Czytaj więcej...

Zestaw ciężarowy z wieloma naruszeniami

Opublikowano: środa, 04, marzec 2020

W dniu 03.03.2020 r. na punkcie kontrolnym położonym przy drodze ekspresowej nr S7 między Miłomłynem a Małdytami (powiat ostródzki), został zatrzymany do rutynowej kontroli przez inspektorów z WITD w Olsztynie samochód ciężarowy należący do polskiego przewoźnika. W chwili zatrzymania przewoźnik drogowy, wykonywał transport drogowy akumulatorów do portu w Gdyni.

W trakcie kontroli, zestaw pojazdów poddano pomiarom masy nacisków na osie oraz wymiarów. W wyniku kontroli ustalono, iż nacisk na osi napędowej pojazdu wynosił aż 14,5 tony – przekroczenie – 3,0 tony (przekroczenie o 26,09%). Nacisk grupy osi składającej się z trzech osi naczepy wyniósł 25,6 tony – przekroczenie – 1,6 tony (przekroczenie o 6,67%). Rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła – 48,1 ton – przekroczenie o 8,10 tony, czyli aż o 20,25%.

Czytaj więcej...