• Porady prawne w każdą środę w godzinach 9.00 – 15.00 pod numerem tel. 535729066
WITD Olsztyn by OST

Na podwójnym gazie

Opublikowano: czwartek, 30, listopad 2017

W dniu 25.11.2017r inspektor transportu drogowego wspólnie z funkcjonariuszem KMP w Olsztynie prowadzili działania kontrolne na terenie Olsztyna. W trakcie tych działań zatrzymano do kontroli samochód osobowy marki Fiat, ponieważ zachodziło podejrzenie, że kierowca tego pojazdu jest nietrzeźwy. Kierującego poddano badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Pierwszy wynik badania to 0,54 mg/l, drugi 0,58 mg/l. Pojazd odholowano na parking strzeżony, a kierowcę przewieziono do KMP w Olsztynie celem przeprowadzenia dalszych czynności. 

60,5 tony

Opublikowano: czwartek, 26, październik 2017

W dniu 17 października 2017 r. na punkcie kontrolnym położonym przy drodze wojewódzkiej nr 667 między Nową Wsią Ełcką a Drygałami, został poddany do kontroli przez Inspekcję Transportu Drogowego 5-osiowy pojazd członowy, składający się z 2-osiowego ciągnika samochodowego oraz 3-osiowej naczepy ciężarowej. W chwili zatrzymania przewoźnik drogowy, wykonywał przewóz drogowy kory świerkowej z miejscowości Olecko do Strykowa.

 W trakcie kontroli, pojazd członowy poddano pomiarom masy, nacisków na osie oraz wymiarów. W wyniku kontroli ustalono, iż nacisk poszczególnych osi wyniósł :

- na drugiej osi pojazdu silnikowego (tj. pojedyncza oś napędowa): 16,4 tony – przekroczenie o 6,4 tony,

- na potrójnej osi nienapędowej naczepy: 36,3 tony – przekroczenie – 12,3 tony,

- rzeczywista masa całkowita pojazdu – 60,5 tony – przekroczenie o 20, 5 tony.

 

Kierowca do kontroli nie okazał żadnego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. Z uwagi na stwierdzone naruszenie będzie prowadzone postępowanie wyjaśniające wobec przewoźnika drogowego.

Czytaj więcej...

Kolejne przeróbki instalacji tachografu wykryte!

Opublikowano: piątek, 13, październik 2017

W dniu 10.10.2017 r. w Olsztynie przy ul. Lubelskiej, droga kr. nr 16 inspektor transportu drogowego dokonał zatrzymania do kontroli pojazdu marki VOLVO należącego do tureckiego przewoźnika. Pojazdem tym tureckie przedsiębiorstwo wykonywało międzynarodowy transport drogowy rzeczy z Olsztyna do Turcji. W toku analizy danych pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego stwierdzono, że zainstalowany w pojeździe tachograf cyfrowy ostatnie badanie okresowe przechodził w czerwcu 2017 roku. W trakcie oględzin pojazdu oraz badania tachografu i analizy danych stwierdzono, że z urządzeniem rejestrującym nowego typu, z datą produkcji 30.01.2014 roku, sparowano nadajnik starego typu KITAS 2 wyprodukowany w listopadzie 2011 roku. W przypadku nowych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po 01.10.2012 roku, zgodnie z przepisami, powinien zostać zainstalowany czujnik typu KITAS 2+ odporny na działanie pola magnetycznego. W trakcie 3 minutowej próby drogowej, po przyłożeniu magnesu do nadajnika impulsów w skrzyni biegów, dowiedziono, że nie jest on odporny na działanie pola magnetycznego. Prędkościomierz pojazdu jak i sam tachograf rejestrował zerową prędkość nie generując przy tym żadnych błędów. Ponadto w tachografie został wyłączony drugi niezależny sygnał prędkości IMS, który wymagany jest w przypadku nowego typu tachografów instalowanych w pojazdach rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 01.10.2012 r.