• Porady prawne w każdą środę w godzinach 9.00 – 15.00 pod numerem tel. 535729066
WITD Olsztyn by OST

„Rudy autobus”

Opublikowano: środa, 10, luty 2016

 

W dniu 09.02.2016 r. w miejscowości Pisz, inspektor transportu drogowego poddał  kontroli drogowej autobus, którym polskie przedsiębiorstwo wykonywało krajowy przewóz drogowy osób w ramach komunikacji podmiejskiej. Do kontroli drogowej kierowca nie okazał dokumentów wymaganych w związku z przewozem drogowym tj. wypisu z licencji, wypisu z zezwolenia na przewozy regularne. Ponadto stwierdzono fatalny stan techniczny pojazdu w postaci korozji i uszkodzenia mocowania fotela pasażera, uszkodzonego zamka drzwi tylnych, korozji podwozia, podłoga, progów. W związku z powyższym na kierującego nałożono mandat karny, zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu oraz zakazano jego użytkowania z powodu stanu ww. elementów zagrażających bezpieczeństwu.

Czytaj więcej...

"3 kontrole, 3 manipulacje"

Opublikowano: poniedziałek, 01, luty 2016

W dniu 01.02.2016 r., ok. godz. 02:00 podczas działań kontrolnych prowadzonych przez inspektorów transportu drogowego na terenie powiatu bartoszyckiego, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 592, ujawniono trzy przypadki nieuprawnionej ingerencji w zapisy urządzeń rejestrujących (tachografów). Pojazdy należały do przewoźników polskich, którzy w dwóch przypadkach użytkowali tzw. wyłączniki tachografów, a w jednym przypadku dokonywano fałszowania zapisów za pomocą magnesu. W związku z ujawnieniem powyższych naruszeń, w stosunku do przewoźników zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, a ponadto na miejsce kontroli wezwano funkcjonariuszy Policji celem podjęcia czynności z zakresu postępowania karnego związanego z fałszowaniem zapisów urządzeń rejestrujących .

Czytaj więcej...

Wyłącznik

Opublikowano: piątek, 15, styczeń 2016

W dniu 14 stycznia 2016 r. w Olsztynie, zatrzymany został do kontroli pojazd marki Renault wraz z naczepą marki Humbaur. Pojazdem wykonywany był międzynarodowy transport drogowy rzeczy  m.in. saletra amonowa (UN 2067) w ilości 24050 kg (48 elastycznych DPPL x 500 kg).

 W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że przewożony ładunek nie został zabezpieczony przed zmianą położenia. W przedniej części naczepy cztery „big bagi” przemieściły się względem siebie doprowadzając do wybrzuszenia plandeki/firanki po prawej stronie pojazdu. Ponadto jedynie 12 z 48 „big bagów” zabezpieczono wykorzystując do tego celu pasy mocujące, które był uszkodzone. W wyniku dalszych czynności kontrolnych inspektor stwierdził w kontrolowanym pojeździe zainstalowany wyłącznik urządzenia rejestrującego czas pracy kierowcy. Zainstalowane urządzenie po ustawieniu odpowiedniej kombinacji przełączników w kabinie kierowcy i naciśnięciu przycisku na pilocie powodowało odłączenie tachografu. Kierowca wraz z pojazdem po zakończonej kontroli i przekazaniu protokołu został przekazany funkcjonariuszom Policji do dalszych czynności. Wobec przedsiębiorcy i osoby zarządzającej zostanie wszczęte odpowiednie postępowanie.

Czytaj więcej...