Aktualności
Nieprawidłowo rozmieszczony ładunek
- Szczegóły
W środę 15 lutego inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie oddział w Elblągu zatrzymali na drodze ekspresowej nr 7 w okolicy Mop Sople ciągnik siodłowy z naczepą, który wydawał się przeładowany. Pojazd członowy przewoził płytki ceramiczne umieszczone na paletach. Uwagę inspektorów zwróciło znaczące ugięcie opon pojedynczej osi napędowej. Wszystko wskazywało, że ładunku może być za dużo i zestaw może być przeciążony, więc inspektorzy skierowali pojazd do punktu kontrolnego na wagi przenośne do pomiarów dynamicznych. Zespół pojazdów ważył 39,9 t, natomiast obciążenie pojedynczej osi napędowej wynosiło 13,95 t. To zdecydowanie za dużo bowiem dopuszczalna wartość to 11,5 t. Do przekroczenia przyczyniło się nieprawidłowe rozmieszczenie ładunku. Inspektorzy wstrzymali transport do czasu przywrócenia normatywności pojazdu w zakresie nacisku osi napędowej. Kierowcę ukarano mandatem karnym. Wobec przewoźnika drogowego zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu wysoka kara pieniężna.
Porozumienie z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie
- Szczegóły
W dniu 16.02.2023 roku w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu drogowego w Olsztynie odbyło się uroczyste podpisanie porozumienia pomiędzy Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego w Olsztynie a Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie. Instytucje reprezentowali Pan Ryszard Płoski Warmińsko - Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego oraz Pan płk Wojciech Szczudło Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Olsztynie. Podpisanie porozumienia jest kolejnym elementem współpracy pomiędzy instytucjami, którego celem jest m.in. wzajemna wymiana doświadczeń, szkolenie funkcjonariuszy Służby Więziennej z przepisów ruchu drogowego oraz realizacja na terenie województwa Warmińsko – Mazurskiego projektu edukacyjnego „Szanuj zasady, chroń życie”. Projekt ten realizowany jest w placówkach penitencjarnych na terenie całego kraju. Głównym celem projektu jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem młodych kierowców, a także wskazanie młodym ludziom konsekwencji ich decyzji i wyborów, które mogą mieć bezpośredni wpływ na życie wielu ludzi oraz uświadomienie, że jedna nieprzemyślana decyzja może skończyć się karą więzienia. Z policyjnych danych wynika, że grupa tzw. „młodych kierowców” w wieku 18-24 lata charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. W 2021 r. byli oni sprawcami 3 653 wypadków, w których zginęły 382 osoby, a 4 630 zostało rannych.
Więcej o: Porozumienie z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie
Sotkanie WITD Olsztyn z CSSG w Kętrzynie
- Szczegóły
W dniu 15.02.2023 roku w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie w związku z zawartymi porozumieniami ze Strażą Graniczną odbyło się spotkanie, w którym uczestniczył płk. Straży Granicznej Pan Adam Pacuk Komendant Centrum Szkolenia Straży Granicznej w Kętrzynie oraz Pan Ryszard Płoski Warmińsko - Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego. Celem spotkania było omówienie przebiegu dotychczasowej współpracy pomiędzy instytucjami oraz zaplanowanie nowych projektów, których celem będzie wzrost wiedzy i doświadczenia funkcjonariuszy Straży Granicznej z zakresu przepisów ruchu drogowego i ustawy o transporcie drogowym oraz inspektorów transportu drogowego z zakresu stosowania technik interwencji, technik prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych. Podczas spotkania omówiono płaszczyzny wzajemnie współpracy i sposoby jej realizacji.
Działania kontrolne na obwodnicy Olsztyna
- Szczegóły
Dnia 09.02.2023 r zespół WITD prowadził działania kontrolne na obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi S16. Uwagę inspektorów zwrócił pojazd dostawczy o DMC do 3,5t, którego to oś znacząco przechylona była w jedna stronę. Podczas kontroli stwierdzono szereg nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego pojazdu. Powodem utraty stateczności pojazdu okazał się pęknięty resor znajdujący się po prawej stronie tylnej osi pojazdu. Ponadto stwierdzono: nadmierny luz końcówki drążka kierowniczego, awarie systemu poduszek powietrznych SRS, uszkodzenie zwijaczy pasów bezpieczeństwa, liczne usterki oświetlenia pojazdu, nieprawidłowe działanie hamulca pomocniczego oraz niedziałające wycieraczki szyby czołowej. W związku z powyższym zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, zakazano dalszej jazdy, kierowcę natomiast ukarano mandatem karnym.