Aktualności
Spotkanie Rady Konsultacyjnej przy Wojewódzkim Inspektorze Transportu Drogowego
- Szczegóły
W dniu 26.08.2019 roku w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu drogowego odbyło się z inicjatywy Warmińsko -Mazurskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego spotkanie Społecznej Rady Konsultacyjnej. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele strony społecznej w tym Przewodniczący Warmińsko -Mazurskiego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych, przedstawiciele zrzeszeń taksówkarskich działających na terenie województwa, Z- ca Prezydenta Miasta Olsztyn oraz przedstawiciele służb kontrolnych, organów i instytucji państwowych odpowiedzialnych za nadzór i kontrole ruchu drogowego t. j. Straż Graniczna, Policja, Krajowa Administracja Skarbowa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad , Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. Podczas spotkania strona społeczna przedstawiła największe wyzwania i problemy rynku transportowego osób i rzeczy. Spotkanie było doskonałą platformą do wymiany poglądów i przedstawienia obowiązujących przepisów w zakresie szeroko rozumianego transportu drogowego zarówno co do aspektów organizacyjnych, jak i tematów związanych z bezpieczeństwem i legalnością wykonywanych przewozów drogowych.
Więcej o: Spotkanie Rady Konsultacyjnej przy Wojewódzkim Inspektorze Transportu Drogowego
„Oczyszczanie powietrza przez zanieczyszczenie”
- Szczegóły
W dniu 21.08.2019 roku zespół kontrolny z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie Oddziałów Elbląg i Iława prowadził działania kontrolne na drodze ekspresowej S7 MOP Sople. W wyniku przeprowadzonej kontroli pojazdu przy użyciu specjalistycznego urządzenia diagnostycznego stwierdzono nieprawidłowości w systemie oczyszczania spalin SRC. Szczegółowa analiza wykazała zastosowanie niedozwolonego urządzenia fałszującego temperaturę w zbiorniku AdBlue (-18 stopni C) powodującego nieprawidłowe działanie całego układu oczyszczania spalin. Za stwierdzone nieprawidłowości kierowcę ukarano mandatem karnym dodatkowo zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu oraz wydano zakaz dalszej jazdy.
"Kolejny mały atleta"
- Szczegóły
Celem działania Inspekcji Transportu Drogowego, związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz przeciwdziałaniem degradacji dróg publicznych, nie sprowadzają się wyłącznie do kontroli dużych pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej wadze powyżej 3,5 tony. Inspektorzy prowadzą regularne działania wymierzone również w te pojazdy, których teoretyczna ładowność nie wskazuje, na potencjalne przeładowanie pojazdu, jednakże praktyka "podpowiada", że faktyczna sytuacja może być zgoła odmienna.
Potwierdzeniem powyższego były wyniki kontroli przeprowadzonej 14.08.2019 r., na drodze S7 podczas, których jeden z "rekordowych" pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, faktycznie ważył 6300 kg, czyli o prawie 3 tony więcej niż było to dopuszczalne. Nacisk osi napędowej wynosił 4100 kg, to jest o 600 kg więcej niż dopuszczalna masa całego pojazdu. Na kierowcę nałożono grzywnę w drodze mandatu karnego za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, natomiast pojazd unieruchomiono do czasu usunięcia przeładowania.
Tachograf z przeróbkami
- Szczegóły
W dniu 13.08.2019 r., w Olsztynie przy ul. Leonharda droga kr. nr 16, inspektor transportu drogowego dokonał zatrzymania do kontroli pojazdu należącego do polskiego przewoźnika, który wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy. W toku analizy danych pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego oraz oględzin pojazdu stwierdzono, że zainstalowany w pojeździe tachograf został przerobiony, dlatego zgodnie z art. 26 ustawy o tachografach inspektor skierował pojazd do warsztatu legalizującego na tachografy. Po wykonaniu przez uprawnionego technika czynności sprawdzających instalację urządzenia rejestrującego, stwierdzono manipulację w tachografie poprzez zainstalowanie dodatkowych niefabrycznych elementów elektronicznych. Podobnie też został przerobiony czujnik ruchu pojazdu zainstalowany w skrzyni biegów pojazdu. W związku z powyższym stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w tachograf, przyrząd rejestrujący, czujnik ruchu, urządzenie zewnętrzne GNSS lub urządzenie wczesnego wykrywania na odległość, nieposiadające świadectwa homologacji typu lub tachograf lub wyżej wymieniony element składowy tachografu, który został podrobiony lub przerobiony i wszczęto wobec przewoźnika postępowanie administracyjne zagrożone karą. Dodatkowo przewoźnik zgodnie z art. 26 ustawy o tachografach zobowiązany był do pokrycia kosztów pracy uprawnionego technika legalizującego tachografy.