Drukuj

W czwartek 15.02.2018 r. w Olsztynie przy ul. Leonharda, inspektor transportu drogowego z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie, dokonał kontroli ciągnika siodłowego z naczepą, którymi tureckie przedsiębiorstwo wykonywało międzynarodowy transport drogowy opon z Olsztyna do Turcji. W toku analizy danych pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego stwierdzono, że w kontrolowanym pojeździe wyprodukowanym w 2013 roku zainstalowano tachograf wyprodukowany w roku 2011. W trakcie szczegółowej kontroli tachografu, stwierdzono że współpracował on z nadajnikiem starego typu co w przypadku nowych pojazdów jest niedopuszczalne. W kontrolowanym pojeździe powinien zostać zainstalowany tachograf z zainstalowanym drugim niezależnym sygnałem ruchu współpracujący z czujnikiem ruchu nowego typu, odpornym na działanie pola magnetycznego. Ponadto w tachografie nie został wyłączony drugi niezależny sygnał prędkości IMS, uruchamiany przez producenta, który wymagany jest w przypadku nowego typu tachografów. W związku z powyższym stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące lub cyfrowe urządzenie rejestrujące bez wymaganego sprawdzenia okresowego, badania kontrolnego lub kalibracji. W konsekwencji inspektor  wydał nakaz instalacji odpowiedniego typu tachografu, wszczynając wobec przedsiębiorcy procedurę zmierzającą do nałożenia kary pieniężnej.