W dniu 22.09.2021r., podczas rutynowej kontroli na drodze S7, inspektor transportu drogowego z WITD Olsztyn zatrzymał pojazdu należącego do macedońskiego przewoźnika. W toku analizy danych pobranych z kart kierowcy i tachografu cyfrowego oraz oględzin pojazdu, wynikło, że kierowca prowadząc pojazd manipulował poprzez użycie wyłącznika zapisem tachografu na karcie kierowcy w dniach poprzednich. Inspektorzy skierowali pojazd do uprawnionego serwisu tachografów. Szczegółowa kontrola i rozkręcenie prawie całej tapicerki i deski rozdzielczej pojazdu potwierdziła niedozwoloną ingerencję w instalację tachografu. Znaleziono ukryte urządzenie uruchamiane poprzez przyłożenie małego magnesu do niefabrycznego elementu elektronicznego, który umożliwiał kierowcy rejestrowanie rzekomego odpoczynku w trakcie jazdy. Dodatkowo stwierdzono, że zainstalowany w pojeździe nadajnik impulsów zainstalowany w skrzyni biegów, został przerobiony poprzez instalację niefabrycznych elementów zainstalowany w pojeździe. Podłączone dodatkowe urządzenie wpięte w szynę CAN pojazdu miało na celu imitowanie drugiego niezależnego sygnału prędkości „IMS”. W związku ze stwierdzonymi naruszeniami, zostało wszczęte postępowanie administracyjne, zagrożone karą 12000 zł. Kierowcę ukarano mandatem w wysokości 2000 zł. Przewoźnik musiał również pokryć koszt nowego nadajnika prędkości, kalibracji tachografu i wszystkich prac wykonanych w serwisie w celu doprowadzenia instalacji do stanu zgodnego z wymogami konstrukcyjnymi dla tachografów określonych w przepisach.