Drukuj

Pojazd przewożący dłużyce drewna ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

W piątek (28 października) w okolicach Iławy patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie zatrzymał do kontroli pięcioosiowy pojazd członowy przewożący dłużyce drewna. Już podczas zatrzymania uwagę inspektora zwróciła długość pojazdu członowego, jak się później okazało pojazd członowy był za długi o 2,1 metra. Dodatkowo na etapie weryfikacji dokumentu przewozowego oraz mas własnych pojazdów wskazanych w dowodach rejestracyjnych ustalono, że zatrzymany pojazd jest za ciężki. Pojazd członowy z przewożonym ładunkiem ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton (przekroczenie o 40,5 %). Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,6 tony, czyli aż o 36,67 % oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi nie napędowej naczepy o 1,9 tony. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowany pojazd był niesprawny technicznie – stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych.

Nieprawidłowy transport wstrzymano i kierowcy wydano bezwzględny zakaz dalszej jazdy z powodu złego stanu technicznego pojazdu oraz przewożenia zbyt dużej ilości ładunku. Kierowcę ukarano mandatami karnymi oraz zatrzymano dowód rejestracyjny ciągnika samochodowego. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne, które są zagrożone karą w wysokości 27 tysięcy złotych.