Aktualności

Masa pustego pojazdu wynosiła 4700 kg, przy dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg
- Szczegóły
W dniu 22 kwietnia 2023 r na drodze krajowej S7 w okolicach miejscowości Majdany Wielkie, inspektorzy z Oddziału Terenowego z Iławy skontrolowali pojazd typu „BUS”, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi 3500 kg. Podczas kontroli przestrzeni ładunkowej okazało się, że pojazd nie przewozi żadnego ładunku. W związku z gabarytami pojazdu dokonano jego ważenia. Po zważeniu pojazdu okazało się, że jego masa wynosi 4700 kg. W związku z uzasadnionym przypuszczeniem, że dane dotyczące dowodu rejestracyjnego zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie odpowiadają stanowi faktycznemu, zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu.
Więcej o: Masa pustego pojazdu wynosiła 4700 kg, przy dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg

Pęknięta tarcza hamulcowa
- Szczegóły
W dniu 22 kwietnia 2023 r na drodze krajowej nr S7 w okolicy miejscowości Majdany Wielkie, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Iławie skontrolowali zespół pojazdów polskiego przewoźnika. Podczas wstępnej kontroli stanu technicznego naczepy inspektor stwierdził pękniętą tarczę hamulcową na 3 osi strona lewa. W związku z usterką inspektor zatrzymał dowód rejestracyjny pojazdu, kierującego ukarał mandatem karnym za stan techniczny pojazdu, jednocześnie zakazując dalszej jazdy.

Nowa placówka
- Szczegóły
W dniu 18.04.2023 roku na terenie Obwodu Drogowego Tatary Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie odbyło uroczyste otwarcie nowej Placówki Terenowej Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie. Nowa placówka została uruchomiona w drodze porozumienia zawartego pomiędzy Panem Mirosławem Niecewiczem Dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie a Panem Ryszardem Płoskim Warmińsko – Mazurskim Wojewódzkim Inspektorem Transportu Drogowego. Uruchomienie nowej placówki pozwoli Inspekcji sprawniej i szybciej reagować na nieprawidłowości w przewozach drogowych. Dodatkowo pozwoli efektywniej wykorzystać czas pracy inspektorów skracając czas przejazdu na punkty kontrolne. Otwarcie placówki dodatkowo połączone było z prezentacją Mobilnej Jednostki Diagnostycznej wraz z specjalistycznym pojazdem BUS przekazanych dla WITD Olsztyn przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie w ramach realizacji programu wzmacniania potencjału Inspekcji Transportu Drogowego. W tym uroczystym wydarzeniu uczestniczyli zaproszeni goście: Pan Artur Chojecki Wojewoda Warmińsko – Mazurski, Pan Mirosław Nicewicz Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie , Pan Mariusz Pawłowski Dyrektor Krajowej Administracji Skarbowej w Olsztynie, przedstawiciele Warmińsko -Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej, Komendy Wojewódzkiej Policji, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej. Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym przykładem wzorowej współpracy na terenie województwa Warmińsko - Mazurskiego pomiędzy GDDKiA Oddział w Olsztynie a WITD Olsztyn.

Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem
- Szczegóły
Pojazd przewożący płyty kanałowe ważył 76,9 tony zamiast dopuszczalnych 40 oraz miał przekroczone dozwolone naciski niemal wszystkich osi. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca okazał zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, ale nie obejmowało faktycznych parametrów kontrolowanego gabarytu. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Konsekwencje poniesie także załadowca.
W poniedziałek (17 kwietnia) na MOP Lutek przy drodze krajowej nr S7 (powiat olsztyński) patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie przeprowadził kontrolę siedmioosiowego pojazdu członowego przewożącego elementy betonowe (płyty kanałowe). Pojazd został zatrzymany do kontroli przez olsztyńskich inspektorów z Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej w związku z nieprawidłowościami przy przejeździe drogą płatną. W celu sprawdzenia prawidłowości przejazdu pojazdem nienormatywnym dalsze czynności kontrolne przeprowadzili inspektorzy WITD Olsztyn z Oddziału w Iławie. Kierowca okazał kontrolerom zezwolenie kat. IV na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Okazało się ono jednak niewystarczające. Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył prawie 80 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Tak duża masa przewożonego ładunku spowodowała również przekroczenia przepisowych nacisków niemal wszystkich osi zestawu. Nacisk podwójnej osi napędowej został przekroczony o 9,3 tony czyli aż o 48,95%. Dodatkowo pojazd był za długi o 5,1 metra oraz za szeroki o 19 cm. Zezwolenie, jakie miał kontrolowany kierowca, uprawniało do przejazdu ciężarówki o rzeczywistej masie całkowitej do 60 t i przy zachowaniu normatywnych nacisków osi pojazdów na drogę. W przypadku tak dużego tonażu i przekroczonych nacisków, przewoźnik powinien uzyskać zezwolenie kat. V. W trakcie zatrzymania do kontroli gabaryt poruszał się po drodze bez pilota. Tymczasem, zgodnie z przepisami prawa, całą jego trasę przejazdu powinien zabezpieczać przynajmniej jeden pojazd pilotujący.
Więcej o: Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem