Aktualności
Emulator AdBlue
- Szczegóły
W dniach 28.06.2018 inspektorzy transportu drogowego z Olsztyna mając na względzie ochronę środowiska podczas prowadzonych działań kontrolnych weryfikowali prawidłowość używania roztworu AdBlue w pojazdach spełniających normy emisji spalin EURO 5.
Inspektorzy ujawnili 2 przypadki używania emulatorów AdBlue zamontowanych w pojazdach. Zamontowane nielegalne urządzenia służyły do symulowania prawidłowej pracy układu emisji spalin w pojazdach, podczas gdy układy spalin w rzeczywistości nie pracowały prawidłowo, tzn. nie pobierały roztworu mocznika zwanego powszechnie AdBlue.
Wypadek na S7
- Szczegóły
W dniu 28.06.2018 roku około godziny 08:05 na drodze krajowej nr S7 doszło do tragicznego wypadku z udziałem 3 pojazdów dostawczych, pojazdu członowego i pojazdu ciężarowego. W wyniku tego zdarzenia jedna osoba poniosła śmierć na miejscu a 4 osoby są w stanie ciężkim. W zabezpieczeniu miejsca wypadku obok funkcjonariuszy Policji i Straży Pożarnej brali udział inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu drogowego w Olsztynie. Mając na uwadze konieczność ustalenia wszystkich okoliczności wypadku w ustaleniu przyczyn katastrofy w zakresie oceny prędkości pojazdów w momencie zdarzenia i wielkości norm czasu jazdy i odpoczynków kierowców bezpośrednio przed wypadkiem brali udział inspektorzy z WITD Olsztyn.
Podrobione zaświadczenie ADR
- Szczegóły
W dniu 21.06.2018 roku zespół kontrolny inspektorów transportu drogowego z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie na jednym z punktów kontrolnych zatrzymał do rutynowych czynności kontrolnych zespół pojazdów, którymi kierował obywatel Ukrainy. Pojazd powracał po rozładunku materiału niebezpiecznego o podwyższonej temperaturze. Podczas analizy okazanych przez kierowcę dokumentów inspektor powziął wątpliwość co do autentyczności okazanego zaświadczenia ADR. Okazany dokument zgodnie z zawartymi wpisami miał zostać wydany przez odpowiedni organ na terenie Ukrainy. W wyniku dokładnej analizy wpisów na zaświadczeniu w tym dotyczących uprawnień kierowcy oraz po poddaniu badaniu w świetle ultrafioletowym okazanego dokumentu nie stwierdzono na nim żadnych zabezpieczeń. W związku z powyższym powiadomiono najbliższą jednostkę Policji o zaistniałym zdarzeniu. Po przybyciu patrolu inspektorzy przekazali kierowcę pojazdu wraz z okazanym do kontroli dokumentem celem poprowadzenia dalszych czynności procesowych.
„Damska jazda po męsku”
- Szczegóły
W dniu 12.06.2018 r., w Olsztynie, inspektor transportu drogowego dokonał zatrzymania do kontroli pojazd polskiego przewoźnika. Pojazdem tym przedsiębiorstwo wykonywało międzynarodowy transport drogowy kwiatów z Holandii do Polski. W toku analizy danych pobranych z kart kierowcy i tachografu cyfrowego, dokumentów przewozowych oraz przesłuchania kierowcy stwierdzono, że mężczyzna próbował ukryć fakt tworzenia podwójnej załogi z kobietą, która tuż po zatrzymaniu się pojazdu na końcu parkingu opuściła pojazd. W chwili kontroli karta kobiety tj. drugiego kierowcy nie była umieszczona w slocie drugim tachografu, aby ukryć faktyczny czas pracy, który skończył się już o północy dnia poprzedniego. Kobieta wyjaśniła, że zrobiła tak aby ukryć swój faktyczny czas pracy ponad dozwolone normy. W związku z powyższym stwierdzono nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi zagrożone karą 5000 zł.
Ponadto dokonano rozliczenia faktycznego czasu pracy kierowcy i stwierdzono, że odpoczynek dzienny wyniósł tylko 1 godz. 7 min. w sytuacji gdy Pani kierowca powinna odebrać minimum 9 godzin odpoczynku!!!
Wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zaś pani została ukarana mandatami karnymi za swe przewinienia.