W dniu 01.12.2020r. patrol Inspekcji z Oddziału terenowego w Elblągu pełnili służbę na drodze S7 w okolicy miejscowości Sople. Do kontroli zatrzymano ciągnik samochodowy wraz z naczepą należący do polskiego przewoźnika. Podczas kontroli uwagę inspektora przykuła świecąca dioda widoczna w szczelinie obudowy kolumny kierownicy. W związku z zaistniałą sytuacją pojazd sprawdzono specjalistycznym urządzaniem diagnostycznym Jaltest, które to potwierdziło przypuszczania funkcjonariusza, iż w pojeździ zamontowany jest emulator AdBlue. Wykryte urządzanie ma na celu zafałszowanie niesprawnego układu oczyszczania spalin. W związku z ujawnieniem nieprawidłowości kierowcę ukarano mandatem karnym oraz zatrzymano dowód rejestracyjny od pojazdu wydając zakaz dalszej jazdy.

W dniu 09.11.2020 r. patrol inspekcji ujawnił na jednym z punktów kontrolnych, że w kontrolowanym pojeździe zamontowane jest urządzenie rejestrujące – tachograf z wprowadzonymi niedozwolonymi zmianami w oprogramowaniu urządzenia pozwalającymi na manipulacje czasem pracy. Kierowca przy użyciu tzw. PIN-u mógł zmieniać swoja aktywność na odpoczynek podczas jazdy. Na miejsce został wezwany patrol policji, urządzenie zostało zatrzymane jako dowód w sprawie. Wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postepowanie administracyjne i karne. Pojazd należał do przewoźnika polskiego.

W dniu 03.11.2020r. inspektorzy z oddziału terenowego w Elblągu przeprowadzili kontrolę autobusów komunikacji miejskiej w Elblągu. Sprawdzane było przestrzeganie ograniczenia ilości pasażerów w związku z COVID-19, dokumentacja, oraz stan techniczny pojazdów. W wyniku działań kontroli poddano 13 pojazdów z czego cztery okazały się niesprawne. Usterki jakie stwierdzili Inspektorzy między innymi niesprawny układ hamulcowy oraz wycieki płynów eksploatacyjnych  uniemożliwiły autobusom dalszą jazdę. W niesprawnych pojazdach zostały zatrzymane  dowody rejestracyjne natomiast kierowców pouczono o obowiązku prowadzenia pojazdów sprawnych technicznie.  Działania w zakresie kontroli przewozu osób są prowadzone regularnie i mają na celu zapewniania bezpieczeństwa pasażerom komunikacji miejskie oraz innym uczestnikom ruchu drogowego. 

W dniu 19.10.2020r. na punkcie kontrolnym Witramowo na S7 inspektor transportu drogowego zatrzymał do kontroli drogowej pojazd wraz z przyczepą. Zespołem pojazdów, przedsiębiorstwo  wykonywało przejazd w ramach krajowego transportu drogowego.

W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że kierowca nie okazał do kontroli wymaganego dokumentu tj. prawo jazdy. Zgodnie z informacją uzyskaną za pośrednictwem KPP Olsztynek kierowcy zatrzymano uprawnienia do prowadzenia pojazdów (kat. C, C i E) prawomocną decyzją w dniu 19.06.2019r. Dodatkowo w dniu 19 października 2020r. od godz. 7 do momentu zatrzymania do kontroli kierowca prowadził w/w pojazd bez karty kierowcy umieszczonej w tachografie. Kierowca w złożonym pod odpowiedzialnością karną zeznaniu potwierdził, że w w/w okresie prowadził pojazd bez karty kierowcy umieszczonej w tachografie, ponieważ skończył mu się termin ważności karty kierowcy. Kierowca nie mógł wystąpić o wydanie nowej karty kierowcy ze względu na sądowy zakaz prowadzenia pojazdów.

Na koniec kontroli na podstawie danych uzyskanych z systemu CEPIK ustalono, że kontrolowany przyczepa nie posiada ważnych badań technicznych.

Za stwierdzone naruszenia kierowcę ukarano mandatem karnym, zatrzymano dwa dowody rejestracyjne pojazdów za niesprawny układ oczyszczania spalin (SCR) - by ukryć niesprawność układu odłączono bezpiecznik odpowiadający za jego prawidłową pracę, nieszczelny układ hamulcowy w obu pojazdach.