W czwartek 15.02.2018 r. w Olsztynie przy ul. Leonharda, inspektor transportu drogowego z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie, dokonał kontroli ciągnika siodłowego z naczepą, którymi tureckie przedsiębiorstwo wykonywało międzynarodowy transport drogowy opon z Olsztyna do Turcji. W toku analizy danych pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego stwierdzono, że w kontrolowanym pojeździe wyprodukowanym w 2013 roku zainstalowano tachograf wyprodukowany w roku 2011. W trakcie szczegółowej kontroli tachografu, stwierdzono że współpracował on z nadajnikiem starego typu co w przypadku nowych pojazdów jest niedopuszczalne. W kontrolowanym pojeździe powinien zostać zainstalowany tachograf z zainstalowanym drugim niezależnym sygnałem ruchu współpracujący z czujnikiem ruchu nowego typu, odpornym na działanie pola magnetycznego. Ponadto w tachografie nie został wyłączony drugi niezależny sygnał prędkości IMS, uruchamiany przez producenta, który wymagany jest w przypadku nowego typu tachografów. W związku z powyższym stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące lub cyfrowe urządzenie rejestrujące bez wymaganego sprawdzenia okresowego, badania kontrolnego lub kalibracji. W konsekwencji inspektor  wydał nakaz instalacji odpowiedniego typu tachografu, wszczynając wobec przedsiębiorcy procedurę zmierzającą do nałożenia kary pieniężnej.

W dniu 14 lutego 2018 r., inspektorzy warmińsko – mazurskiej wojewódzkiej inspekcji transportu drogowego przeprowadzili kontrole pojazdów dowożących dzieci oraz młodzież do placówek edukacyjnych na terenie gminy Dźwierzuty. Kontroli poddano łącznie 5 pojazdów, z których 5 nie nadawało się do dalszej jazdy z uwagi na usterki w stanie technicznym bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu przewożonych pasażerów. Stwierdzone uchybienia obejmowały układy zawieszenia, układy kierownicze, korozję elementów konstrukcyjnych, niekompletne i nieszczelne układy wydechowe, niesprawne hamulce. Inspektorzy dokonali zatrzymania dowodów rejestracyjnych, zakazując również dalszej jazdy. Kierowców ukarano mandatami karnymi. O wynikach kontroli zostanie powiadomiony również właściwy Urząd Gminy. 

We wtorek 13 lutego 2018 r., inspektorzy warmińsko – mazurskiej wojewódzkiej inspekcji transportu drogowego przeprowadzili kontrole pojazdów dowożących dzieci oraz młodzież do placówek edukacyjnych na terenie gminy Wielbark. Kontroli poddano łącznie 6 pojazdów, z których 4 nie nadawały się do dalszej jazdy z uwagi na usterki w stanie technicznym bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu przewożonych pasażerów. Stwierdzone uchybienia obejmowały układy zawieszenia, układy kierownicze, korozję elementów konstrukcyjnych, niekompletne i nieszczelne układy wydechowe, niesprawne hamulce awaryjne-postojowe, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz niepewne mocowania siedzeń pasażerów. Inspektorzy dokonali zatrzymania dowodów rejestracyjnych, zakazując również dalszej jazdy. Kierowców ukarano mandatami karnymi. O wynikach kontroli zostanie powiadomiony również właściwy Urząd Gminy. 

W dniu 19.01.2018 r. na punkcie kontrolnym w Olsztynie przy ul. Leonharda droga krajowa nr 16, inspektor transportu drogowego dokonał kontroli pojazdu marki DAF. Pojazdem tym kierowca wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy, przewoził 16800 l oleju napędowego oraz 14900 l benzyny bezołowiowej z Łęgajn do Olsztyna. Podczas kontroli pojazdu, sprawności stanu technicznego oraz wymogów dotyczących instalacji elektrycznej, w tym przypadku obowiązku podwójnej izolacji instalacji elektrycznej mającej zapobiegać zapłonowi ładunku łatwopalnego w przypadku iskrzenia kabli instalacji elektrycznej, stwierdzono, że kabel zasilający lampę zespoloną tylną w ciągniku siodłowym był prowizorycznie naprawiony czarną taśmą izolacyjną. Podczas włączania świateł z przewodu wydobywał się dym. W związku z powyższym stwierdzono, wykonywanie przewozu towaru niebezpiecznego pojazdem nieodpowiadającym warunkom określonym w części 9 ADR. Wydano zakaz dalszej jazdy do chwili usunięcia usterki.