Aktualności
Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył prawie 73 t
- Szczegóły
W środę (31 lipca) na MOP Witramowo przy drodze krajowej nr S7 (powiat olsztyński) patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie przeprowadził kontrolę ośmioosiowego zestawu pojazdów przewożącego dwa kontenery z ładunkiem kwasu mlekowego spożywczego. W trakcie zatrzymania do kontroli zespół pojazdów poruszał się po drodze bez pilota Przeprowadzone ważenie zestawu wykazało, że zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył prawie 73 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Kierowcy zakazano dalszej jazdy do czasu doprowadzeniu pojazdu do normatywności.
Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Kierowca, który był jednocześnie przewoźnikiem nie sczytywał w terminie danych ze swojej karty oraz z tachografu. Dodatkowo ustalono, że numer rejestracyjny pojazdu (VRN) zapisany w pamięci tachografu nie zgadzał się ze stanem faktycznym.
Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne, które są zagrożone karami finansowymi w łącznej kwocie 30 000 zł.
Więcej o: Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył prawie 73 t
Safe bike – kampania na kółkach
- Szczegóły
Love Rower stało się jednym z kluczowych punktów kampanii społecznej Safe bike – kampania na kółkach, rozpoczętej przez ZDW wraz z partnerami.
Kampania jest elementem programu budowy dróg rowerowych w województwie warmińsko-mazurskim. Sieć dróg rowerowych jaka powstanie zgodnie z założeniami programu, oznacza wzrost liczby rowerzystów a to z kolei większe ryzyko wypadków.
Zachęcamy do zajrzenia na profil SAFE BIKE na facebooku, https://www.facebook.com/share/v/Yv18LkpUSWUefqCo/
Bezwzględny zakaz dalszej jazdy
- Szczegóły
We wtorek (23 lipca) na drodze krajowej nr S7 w okolicy miejscowości Witramowo pow. olsztyński, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Iławie skontrolowali samochód ciężarowy, należący do polskiego przewoźnika. Podczas wstępnej kontroli stanu technicznego inspektor stwierdził, że stan techniczny naczepy ciężarowej jest niezadawalający. W naczepie ciężarowej na osi 1 opony były skrajnie zużyte – stwierdzono ubytki w oponie powodujące odsłonięcie osnowy opony od strony wewnętrznej na całym obwodzie oraz uszkodzony kord opony Kierowca, który był jednocześnie właścicielem firmy przewozowej wyjaśnił, że nie zauważył, że opony są w tak złym stanie. W związku z usterkami inspektor zatrzymał dowód rejestracyjny pojazdu, kierującego ukarał mandatem karnym za brak zabezpieczenia przewożonego ładunku sypkiego, jednocześnie wydając bezwzględny zakaz dalszej jazdy dla tego pojazdu. Za stwierdzone naruszenia zostanie też wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w firmie.
Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył ponad 63 t
- Szczegóły
Pojazd przewożący paszę w dwóch kontenerach ważył 63,4 tony zamiast dopuszczalnych 40. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
W piątek (19 lipca) na MOP Olsztynek przy drodze krajowej nr S7 (powiat olsztyński) patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie przeprowadził kontrolę ośmioosiowego zestawu pojazdów przewożącego dwa kontenery z ładunkiem paszy. Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył ponad 63 t zamiast dopuszczalnych 40 t. W trakcie zatrzymania do kontroli gabaryt poruszał się po drodze bez pilota. Tymczasem, zgodnie z przepisami prawa, całą jego trasę przejazdu powinien zabezpieczać przynajmniej jeden pojazd pilotujący. Kierujący nienormatywnym zestawem nie okazał wymaganego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. W tym przypadku powinien mieć zezwolenie kat. V. Jednak w przypadku ładunku podzielnego i tak nie uzyskałby takiego dokumentu. Kierowcy zakazano dalszej jazdy. Mógł odjechać z miejsca kontroli po doprowadzeniu pojazdu do normatywności.
Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Analiza czasu pracy kierowcy w ostatnich 28 dniach wykazała długą listę popełnionych naruszeń czasu pracy.
Kierowcę ukarano mandatami karnymi. Wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w firmie zostaną wszczęte postępowania administracyjne, które są zagrożone wysokimi karami finansowymi.