Aktualności
Nieprawidłowy transport drewna
- Szczegóły
Pojazd przewożący dłużyce drewna ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
W piątek (28 października) w okolicach Iławy patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie zatrzymał do kontroli pięcioosiowy pojazd członowy przewożący dłużyce drewna. Już podczas zatrzymania uwagę inspektora zwróciła długość pojazdu członowego, jak się później okazało pojazd członowy był za długi o 2,1 metra. Dodatkowo na etapie weryfikacji dokumentu przewozowego oraz mas własnych pojazdów wskazanych w dowodach rejestracyjnych ustalono, że zatrzymany pojazd jest za ciężki. Pojazd członowy z przewożonym ładunkiem ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton (przekroczenie o 40,5 %). Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,6 tony, czyli aż o 36,67 % oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi nie napędowej naczepy o 1,9 tony. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowany pojazd był niesprawny technicznie – stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych.
Bez karty kierowcy w tachografie z nadmiarem ładunku
- Szczegóły
W poniedziałek (24 października) w miejscowości Burkat (powiat działdowski) patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie zatrzymał do kontroli czteroosiowy samochód ciężarowy przewożący kruszywo. Kierowca był zaskoczony kontrolą drogową w tym miejscu do takiego stopnia, że przyjechał bez zalogowanej karty do tachografu oraz bez nakrycia przewożonego ładunku sypkiego. Jak się okazało kierowca bardzo często wykonywał przewozy tym pojazdem bez zalogowanej karty do tachografu bo aż w 11 dniach z okresu kontroli popełniał to naruszenie. Dodatkowo nie odbierał wymaganych przerw w pracy, tłumacząc się dużą ilością pracy. Samochód z przewożonym ładunkiem ważył 37,2 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton. Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,8 tony, czyli aż o 37,78 %. Ponadto przeładowany pojazd był niesprawny technicznie – stwierdzono nadmiernie zużyty bieżnik opony oraz brak jednej śruby mocującej koło. Nieprawidłowy transport wstrzymano i kierowcy wydano bezwzględny zakaz dalszej jazdy z powodu złego stanu technicznego pojazdu oraz przewożenia zbyt dużej ilości ładunku. Inspektorzy zatrzymali prawo jazdy kierowcy na trzy miesiące oraz ukarali mandatami karnymi. Zatrzymano także dowód rejestracyjny pojazdu. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne, które są zagrożone karą w łącznej wysokości 25300 złotych.
Więcej o: Bez karty kierowcy w tachografie z nadmiarem ładunku
Stan licznika był zaniżony o 61 542 km
- Szczegóły
W dniu 21października 2022 r na drodze krajowej 15 w okolicy Kurzętnika, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Iławie skontrolowali zespół pojazdów polskiego przewoźnika. Podczas kontroli stwierdzono różnicę wskazania drogomierza pomiędzy ostatnim badaniem technicznym a dniem kontroli. Stan licznika był zaniżony o 61 542 km. W związku z powyższym powiadomiono funkcjonariuszy z KPP w Nowym Mieście Lubawskim, którym przekazano sprawę do dalszych czynności.
Fałszywe świadectwo kierowcy ADR
- Szczegóły
W dniu 17 października 2022r. na drodze krajowej nr 16 zatrzymany został do kontroli pojazd naczepą. Pojazdem wykonywano przejazd w ramach międzynarodowego transportu drogowego rzeczy. Ładunek w kontrolowanym pojeździe stanowił m.in. materiał niebezpieczny: UN1866 w ilości 10855 kg. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że kontrolowany kierowca nie posiada wymaganego zaświadczenia kierowcy wymaganego przy przewozach materiałów niebezpiecznych.
Kontrolowany kierowca okazał do kontroli dokument który miał poświadczyć ukończenie kursu i zdanie egzaminu w zakresie wymagań, które powinny być spełnione podczas przewozu towarów niebezpiecznych. Okazany dokument zgodnie z zawartymi wpisami miał zostać wydany przez odpowiedni organ za granicami kraju. W wyniku dokładnej analizy wpisów na zaświadczeniu w tym dotyczących uprawnień kierowcy oraz po poddaniu badaniu w świetle ultrafioletowym okazanego dokumentu nie stwierdzono na nim żadnych zabezpieczeń.
Mając powyższe na uwadze kierującego przekazano policjantom do dalszych czynności.