Aktualności
Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem
- Szczegóły
Pojazd przewożący płyty kanałowe ważył 76,9 tony zamiast dopuszczalnych 40 oraz miał przekroczone dozwolone naciski niemal wszystkich osi. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca okazał zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, ale nie obejmowało faktycznych parametrów kontrolowanego gabarytu. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Konsekwencje poniesie także załadowca.
W poniedziałek (17 kwietnia) na MOP Lutek przy drodze krajowej nr S7 (powiat olsztyński) patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie przeprowadził kontrolę siedmioosiowego pojazdu członowego przewożącego elementy betonowe (płyty kanałowe). Pojazd został zatrzymany do kontroli przez olsztyńskich inspektorów z Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej w związku z nieprawidłowościami przy przejeździe drogą płatną. W celu sprawdzenia prawidłowości przejazdu pojazdem nienormatywnym dalsze czynności kontrolne przeprowadzili inspektorzy WITD Olsztyn z Oddziału w Iławie. Kierowca okazał kontrolerom zezwolenie kat. IV na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Okazało się ono jednak niewystarczające. Zespół pojazdów wraz z ładunkiem ważył prawie 80 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Tak duża masa przewożonego ładunku spowodowała również przekroczenia przepisowych nacisków niemal wszystkich osi zestawu. Nacisk podwójnej osi napędowej został przekroczony o 9,3 tony czyli aż o 48,95%. Dodatkowo pojazd był za długi o 5,1 metra oraz za szeroki o 19 cm. Zezwolenie, jakie miał kontrolowany kierowca, uprawniało do przejazdu ciężarówki o rzeczywistej masie całkowitej do 60 t i przy zachowaniu normatywnych nacisków osi pojazdów na drogę. W przypadku tak dużego tonażu i przekroczonych nacisków, przewoźnik powinien uzyskać zezwolenie kat. V. W trakcie zatrzymania do kontroli gabaryt poruszał się po drodze bez pilota. Tymczasem, zgodnie z przepisami prawa, całą jego trasę przejazdu powinien zabezpieczać przynajmniej jeden pojazd pilotujący.
Więcej o: Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem
Wojewódzkie Obchody Dnia Pamięci o Ofiarach Zbrodni Katyńskiej
- Szczegóły
W dniu 16.04.2023 roku w Olsztynie odbyły się Wojewódzkie Obchody Dnia Pamięci o Ofiarach Zbrodni Katyńskiej, drugiej Wywózki Polaków na Sybir oraz Ofiar Katastrofy Smoleńskiej.
Uroczystości zainaugurowała Msza w Kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Olsztynie, w której obok przedstawicieli władz rządowych i samorządowych, kierowników służb i inspekcji wziął udział Warmińsko – Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Pan Ryszard Płoski. Po Mszy Świętej uczestnicy obchodów udali się na cmentarz komunalny przy ulicy Poprzecznej. Przy udziale licznie zgromadzonych gości odbyły się okolicznościowe wystąpienia i apel poległych. Następnie pod pomnikiem Ofiar Zbrodni Katyńskiej, obeliskiem poświęconym Sybirakom oraz obeliskiem upamiętniającym ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem złożone zostały wieńce upamiętniające tragiczne wydarzenia jakie miały miejsce w historii Polski.
Więcej o: Wojewódzkie Obchody Dnia Pamięci o Ofiarach Zbrodni Katyńskiej
Znacznie za dużo towaru - waga wskazała 6900 kg
- Szczegóły
W dniu 13 kwietnia 2023 r na drodze krajowej nr S7 w okolicach miejscowości Pawliki (powiat nidzicki), inspektor z Oddziału Terenowego z Iławy skontrolował pojazd przewożący artykuły spożywcze. W związku z podejrzeniem przeładowania pojazdu dokonano ważenia. Podczas pomiaru waga wskazała 6900 kg przy maksymalnej masie pojazdu, która mogła wynosić 3500 kg. Dopuszczalna masa całkowita została przekroczona o 3400 kg przy dopuszczalnej ładowności kontrolowanego pojazdu 605 kg. Nacisk drugiej osi był o 1300 kilogramów większy niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu – wynosił 4800 kg. Kierowcę ukarano mandatem karnym oraz wydano zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzania pojazdu do normatywności.
Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem.
- Szczegóły
O 6,2 tony za dużo ważył samochód ciężarowy przewożący piach, zatrzymany przez inspektorów z Oddziału Terenowego z Iławy. Pojazd dodatkowo był niesprawny technicznie, stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych, znaczne ubytki w oponie oraz ubytki powietrza z układu pneumatycznego.
We wtorek (11 kwietnia) w okolicach Nidzicy patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie zatrzymał do kontroli czteroosiowy samochód ciężarowy przewożący piach. Samochód z przewożonym ładunkiem ważył 38,2 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton. Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 5,7 tony, czyli aż o 31,67%. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowany pojazd był niesprawny technicznie – stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych z komory silnika, znaczne ubytki w oponie oraz kierowca nie zabezpieczył przewożonego materiału sypkiego i nie posiadał dokumentu przewozowego.
Nieprawidłowy transport wstrzymano i kierowcy wydano bezwzględny zakaz dalszej jazdy z powodu złego stanu technicznego pojazdu oraz przewożenia zbyt dużej ilości ładunku. Kierowcę ukarano mandatami karnymi. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne, które są zagrożone karą w łącznej wysokości 17,5 tysiąca złotych. Konsekwencje może także ponieść załadowca piachu, któremu grozi 15 tysięcy złotych kary.
Więcej o: Za ciężki transport niesprawnym technicznie pojazdem.