Komendant Wojewódzki Policji w Olsztynie insp. Tomasz Klimek podziękował za lata współpracy na rzecz poprawy bezpieczeństwa insp. Grzegorzowi Bukowskiemu, Zastępcy Naczelnika Wydziału Inspekcji WITD w Olsztynie. 

W ubiegłym tygodniu w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie odbyło się spotkanie podczas którego szef garnizonu warmińsko – mazurskiego insp. Tomasz Klimek, podziękował za wieloletnią współpracę Zastępcy Naczelnika Wydziału Inspekcji WITD w Olsztynie insp. Grzegorzowi Bukowskiemu. Na ręce insp. Grzegorza Bukowskiego trafił pamiątkowy ryngraf. Policja i Inspekcja Transportu Drogowego od lat wymieniają się doświadczeniami z zakresu ruchu drogowego. Co roku policjanci i inspektorzy transportu drogowego potocznie zwani „krokodylami”, pełnią wspólnie służby na drogach naszego regionu. Podstawowy cel wspólnych patroli to: bezpieczeństwo w zakresie szeroko rozumianego transportu drogowego. Insp. Grzegorz Bukowski od lat współpracuje z policjantami często udzielając bezinteresownego i fachowego wsparcia merytorycznego.

źródło: KWP

W miniony piątek, 6.07.2018 r. uwagę olsztyńskich inspektorów transportu drogowego, prowadzących  działania na drodze wojewódzkiej nr 536, zwrócił 3-osiowy samochód ciężarowy marki MAN, o jak się później okazało maksymalnej wadze 26000 kg. Samochód ten wykonywał przewóz piasku i został wytypowany do zważenia, przeprowadzonego w specjalnie dostosowanym miejscu. Intuicja nie zawiodła inspektorów. W wyniku ważenia stwierdzili oni przekroczenie dopuszczalnego nacisku na jednej z osi pojazdu o 3 tony oraz przekroczenie maksymalnej wagi pojazdu o 1200 kg. Kierowcy zakazano dalszej jazdy do czasu doprowadzenia pojazdu do normatywności oraz usunięcia usterek zagrażających bezpieczeństwu i związanych z awarią układu hamulcowego oraz niesprawnym oświetleniem. Kierujący stracił, zatrzymany przez inspektorów dowód rejestracyjny pojazdu, natomiast przewoźnik może spodziewać się kary pieniężnej związanej z dewastacją dróg publicznych.

W piątek, 06 lipca 2018r. w Ełku, inspektor Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie, przeprowadził kontrolę drogową, podczas której w efekcie analizy zapisów tachografu cyfrowego, stwierdził brak zarejestrowania około 17 kilometrów przebytej drogi. Biorąc pod uwagę parametry pojazdu, rok produkcji oraz wstępne oględziny impulsatora, wykluczono możliwość awarii tachografu. Podczas dalszych oględzin  stwierdzono podłączenie nielegalnego urządzenia, które wpływało na pracę tachografu i było sterowane za pomocą zewnętrznego nośnika pamięci tzw. „pendrive”.  Pojazd został skierowany do najbliższego uprawnionego serwisu tachografów, gdzie dokonano demontażu części składowych urządzenia rejestrującego. W konsekwencji podjętych czynności jednoznacznie stwierdzono, iż kierowca wykonywał przewóz drogowy zakłócając, za pomocą niedozwolonego urządzenia, zapisy na karcie kierowcy i w tachografie cyfrowym, w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi. Kierowca został ukarany mandatem karnym w wysokości 2000 zł., natomiast wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne na podstawie przepisów ustawy o transporcie drogowym.

W dniach 28.06.2018 inspektorzy transportu drogowego z Olsztyna mając na względzie ochronę środowiska podczas prowadzonych działań kontrolnych weryfikowali prawidłowość używania roztworu AdBlue w pojazdach spełniających normy emisji spalin EURO 5.

Inspektorzy ujawnili  2 przypadki używania emulatorów AdBlue zamontowanych w pojazdach. Zamontowane nielegalne urządzenia służyły do symulowania prawidłowej pracy układu emisji spalin w pojazdach, podczas gdy układy spalin w rzeczywistości nie pracowały prawidłowo, tzn. nie pobierały roztworu mocznika zwanego powszechnie  AdBlue.