W dniu 28.06.2018 roku około godziny 08:05 na drodze krajowej nr S7 doszło do tragicznego wypadku z udziałem 3 pojazdów dostawczych, pojazdu członowego i pojazdu ciężarowego. W wyniku tego zdarzenia jedna osoba poniosła śmierć na miejscu a 4 osoby są w stanie ciężkim. W zabezpieczeniu miejsca wypadku obok funkcjonariuszy Policji i Straży Pożarnej brali udział inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu drogowego w Olsztynie. Mając na uwadze konieczność ustalenia wszystkich okoliczności wypadku w ustaleniu przyczyn katastrofy w zakresie oceny prędkości pojazdów w momencie zdarzenia i wielkości  norm czasu jazdy i odpoczynków kierowców bezpośrednio przed wypadkiem  brali udział inspektorzy z WITD Olsztyn. 

W dniu 21.06.2018 roku zespół kontrolny inspektorów transportu drogowego z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie na jednym z punktów kontrolnych zatrzymał do rutynowych czynności kontrolnych zespół pojazdów, którymi kierował obywatel Ukrainy. Pojazd powracał po rozładunku materiału niebezpiecznego o podwyższonej temperaturze. Podczas analizy okazanych przez kierowcę dokumentów inspektor powziął wątpliwość co do autentyczności okazanego zaświadczenia ADR. Okazany dokument zgodnie z zawartymi wpisami miał zostać wydany przez odpowiedni organ na terenie Ukrainy. W wyniku dokładnej analizy wpisów na zaświadczeniu w tym dotyczących uprawnień kierowcy oraz po poddaniu badaniu w świetle ultrafioletowym okazanego dokumentu nie stwierdzono na nim  żadnych zabezpieczeń. W związku z powyższym powiadomiono najbliższą jednostkę Policji o zaistniałym zdarzeniu. Po przybyciu patrolu inspektorzy przekazali kierowcę pojazdu wraz z okazanym do kontroli dokumentem celem poprowadzenia dalszych czynności procesowych. 

W dniu 12.06.2018 r., w Olsztynie, inspektor transportu drogowego dokonał zatrzymania do kontroli pojazd polskiego przewoźnika. Pojazdem tym przedsiębiorstwo wykonywało międzynarodowy transport drogowy  kwiatów z Holandii do Polski. W toku analizy danych pobranych z kart kierowcy i tachografu cyfrowego, dokumentów przewozowych oraz przesłuchania kierowcy stwierdzono, że mężczyzna próbował ukryć fakt tworzenia podwójnej załogi z kobietą, która tuż po zatrzymaniu się pojazdu na końcu parkingu opuściła pojazd. W chwili kontroli karta kobiety tj. drugiego kierowcy nie była umieszczona w slocie drugim tachografu, aby ukryć faktyczny czas pracy, który skończył się już o północy dnia poprzedniego. Kobieta wyjaśniła, że zrobiła tak aby ukryć swój faktyczny czas pracy ponad dozwolone normy. W związku z powyższym stwierdzono nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi zagrożone karą 5000 zł.

Ponadto dokonano rozliczenia faktycznego czasu pracy kierowcy i stwierdzono, że odpoczynek dzienny wyniósł tylko 1 godz. 7 min. w sytuacji gdy Pani kierowca powinna odebrać minimum 9 godzin odpoczynku!!!  

Wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zaś pani została ukarana mandatami karnymi za swe przewinienia.

We wtorek 05.06.2018 r. na drodze S7, inspektor warmińsko-mazurskiej inspekcji transportu drogowego, zatrzymał do kontroli pojazd marki Iveco, którego dopuszczalna masa całkowita wynosiła 3 500 kg. Z uwagi na podejrzenie przekroczenia dopuszczalnej wagi pojazdu, poddano go kontroli za pomocą wag przenośnych. Przeprowadzony pomiar wykazał przeładowanie pojazdu o 900 kg. Ponadto podczas kontroli kierującego dwukrotnie poddano badaniu trzeźwości, które wykazały 0,25 mg/l alkoholu w wydychanym powietrzu (0,5 promila alkoholu we krwi) oraz 0,26 mg/l  (0,52 promila alkoholu we krwi), co wskazywało na spożycie alkoholu w niedługim czasie przed rozpoczęciem jazdy. W związku z zaistniałą sytuacją, na miejsce kontroli wezwano patrol Policji, któremu przekazano nietrzeźwego kierowcę. Dodatkowo nie posiadał on przy sobie prawa jazdy. Za przekroczenie dopuszczalnej masy pojazdu oraz brak dokumentu kierujący został ukarany mandatami karnymi, natomiast o karze za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości zadecyduje sąd.